onsdag 4 november 2009

Vaccin tjat



För 2 veckor sedan låg en hel del folk på mig om att svinvaccinet skulle vara skadligt för mig och mitt barn.
Tillhör man riskgruppen och om forskare och läkare rekomenderar att vaccinera sig så borde vi ta vaccinet det är vad jag tycker.
Och det snackades om att det har beställts in för mycket
och de jämförde detta med tidigare influensor.
Jag fick en känsla av osäkerhet hos dem som velat.
De gick in för att övertala mig pga deras egna osäkerhet och inte tvärtom.
Trots att jag redan hade tagit sprutan.
Trots 2 döda,300 insjuknande barn med misstänkt svininfluensa
och 2 skadade foster här i Sverige.
Så går det 2 veckor och ett litet barn dör av influensan.
Då ändrar alla inställning genast och jag hör inte ett ord av tveksamhet längre.
Tidningarna vänder på pannkakan och det blir hysteri igen.
Nu ska alla ha vaccin och förseningen och rädsla över att den
inte ska räcka till är på sin topp.
Nu känns det oerhört bra av att både jag och Junior är skyddade
mot de elaka svinen.

Inga kommentarer: