fredag 13 november 2009

Fredagen den 13e November

Vilken kanonstart på dagen.
Klockan 06.00 ringde klockan och gick då upp i mörkret och kokade gröt.
Alldeles tyst och härligt. Innan Joakims hemska lokförarklocka ringer. Fast om några veckor kommer vi bli väckta av bebis skrik.
Vi tog bilen in till stan och satt 10 minuter i bilen
och njöt av lugnet före stormen vid skeppsbron.
Sedan träffade vi vår barnmorska där det
konstaterades att Juniors hjärta slår för fullt.
Och jag fick lite lugnande ord.
Men vågen måste det ha varit något fel på.Helt klart.
Joakim stressade iväg med taxi efter besöket
men råkade ta med sig vår bilnyckel och fick vända.
Efter det strosade jag till Albert & Jacks bakery
och åt en god frukost med Josef.
Massor ut av kreativ energi har flödat i min hjärna idag
och jag känner mig posetiv till både Juniors födsel
och till vårens projekt.

Inga kommentarer: