tisdag 16 september 2008

Spontan Pingis

Om 14 dagar gäller det.


Det är då husets Pingis mästare ska koras.




Jag har nu övat 3 gånger nere i källaren på jobbet.

Vi tar detta på sten allvar.


Jag har två saker jag måste ta itu med.

1. Servern (den vill gärna snudda nätet all time)

2. Smachen

(måste nudda pingis bordet annars finns det risk för att skada andra)

Har några rutinerade spelare som hjälper mig.

Igår körde vi vuxen rundpingis och det gick vilt till.
Fick vara med om att någons racket blev slängt i väggen ett antal gånger.
Och det är sånt jag bara har hör talas om.

80% av mina pingis vänner är dåliga förlorare och min
taktik är att psyka dem med mitt lugn på "planen "(säger man så?)

Börjar nästan bli larvigt roligt, så roligt att det finns tendenser
till att Ida står där nere i Källaren och övar varje dag efter jobbet i 14 dagar.

Men mitt mål är att inte komma sist i alla fall.


Ping pong!





Inga kommentarer: