torsdag 10 juli 2008

Björnloka och fåglar

Jag har fått en kurs av Karin om farliga växter.
Intressant.
Tänk så mycket farligt det växer fritt i naturen bland barn och djur.
Björnloka är en sådan.
Om ett barn går fram till denna växt och äter på den eller kommer i kontakt,
så kan man bli blind och få svåra sår på kroppen.
Jag och Karin såg massvis med sådana här runt sjöarna i Solna.
Det ser ut som hundkex fast i jätteformat.
Jag hade likaväl kunnat gå fram och pillat och fått i ögat.
Akta er....För Björnloka

Sedan fick jag jobba med min duv och fågelfobi.
Jag fick gå igenom en flock med gäss 2gånger och det var
super jobbigt.
Jag höll ett paraplyet i ett stadigt grepp.
Karin sa hela tiden-
Vad du än gör vifta inte med paraplyet.
Idag är jag ännu inte botad.
Det krävs mer än så........!

Inga kommentarer: